بهینه سازی ایمیل ها برای تبدیل

هدف کمپین بازاریابی ایمیلی خود را به خاطر داشته باشید – چه فروش، چه هدایت مشتریان به یک صفحه خاص یا چیز دیگری. درک اینکه ایمیل برای چه چیزی ایجاد میشود، به شما این امکان را میدهد که آنها را برای تبدیل بهینه کنید.
ماندگار : این به این معنی است که مطمئن شوید ایمیلهای شما از نظر بصری جذاب، خواندن آنها آسان و از همه مهمتر، شامل یک فراخوان واضح برای اقدام هستند. ایمیل شما همچنین باید برای موبایل پاسخگو باشد، زیرا ۸۵٪ از کاربران میگویند تلفن هوشمندشان دستگاهی است که معمولاً ایمیلهای خود را با آن بررسی میکنند.
داشتن هدف برای ایمیل شما سنگ بنای هر کمپینی است. بسیاری از مشاغل میتوانند اشتباه کنند و فرض کنند که صرفاً ارسال ارتباطات ایمیلی به مشتری کافی است، بدون اینکه واقعاً به هدف فروش یک محصول فکر کنند. وقتی بازار هدف خود و نتیجه مورد نظر خود را درک میکنید، به شما امکان میدهد ایمیل خود را متمرکز کنید.
اهمیت شخصیسازی
شخصیسازی در سالهای اخیر برای کمپینهای بازاریابی ایمیلی موفق بسیار مهم شده است. اضافه کردن نام گیرنده، اشاره به خریدهای قبلی آنها یا ارائه توصیههای شخصیسازی شده به آنها میتواند در اقدام یا عدم اقدام آنها در ایمیل شما تفاوت ایجاد کند.
برک آکمن در نوشتهای برای توضیح میدهد: «ایجاد یک شبکه شخصیسازیشده از ایمیلها به این معنی است که مشتریان شما شروع به ایجاد پیوند با برند شما میکنند، زیرا متوجه میشوند که هر چیزی که ارسال میکنید مطابق میل آنها شخصیسازی شده است. این بدان معناست که ایمیلهای شما از نظر شخصیسازی برای یک مشتری، مطابقت با ترجیحات آنها و نشان دادن آنچه ممکن است به آن علاقهمند باشند، از سایر ایمیلها متمایز خواهند بود.»
ماتریس عملکرد تقسیمبندی مشتری
تقسیمبندی در بازاریابی ایمیلی به فرآیند تقسیم یک گروه بزرگتر از مشترکین ایمیل به زیرگروههای کوچکتر بر اساس معیارهای خاص اشاره دارد. این امر به کسبوکارها این امکان را میدهد که پیامهای هدفمند و شخصیسازیشده را به هر زیرمجموعه ارسال کنند، نه پیامهای عمومی به کل لیست ایمیل.
کسبوکارها میتوانند با تقسیمبندی لیست ایمیل خود، لیست ایمیل خود را با علایق، نیازها و رفتارهای خاص هر زیرگروه تنظیم کنند. این به نوبه خود میتواند منجر به افزایش تعامل، نرخ تبدیل بالاتر و در نهایت، بازگشت سرمایه بهتر برای کمپینهای بازاریابی ایمیلی آنها شود.
معیارهای متنوعی وجود دارد که کسبوکارها میتوانند برای تقسیمبندی از آنها استفاده کنند، از جمله جمعیتشناسی (سن، جنسیت، موقعیت مکانی)، رفتار (سابقه خرید، تعامل با ایمیل) و علایق (ترجیحات محصول، محتوای مصرفشده).
اطمینان حاصل کنید که امنیت ایمیل برقرار است.
برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق، باید امنیت را در اولویت قرار دهید. اغلب اوقات، کسبوکارها همه کارها را از منظر ایمیلهای زیبا، تهیه لیست پستی و بهینهسازی نرخ تبدیل درست انجام میدهند، اما سپس به دلیل نقض ایمیل، همه چیز از هم میپاشد.
البته، روشهای مختلفی وجود دارد که سیستمهای ایمیل میتوانند به خطر بیفتند، از تهدیدات سنتی مانند ایمیلهای فیشینگ و ویروسها گرفته تا حملات جعل هویت و بدافزار. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که نه تنها اقدامات امنیتی سایبری قوی مانند تشخیص و پاسخ نرم و مدیریتشده پیشگیرانه را اجرا میکنید، بلکه به طور مشابه آموزش امنیت سایبری را برای هر کارمندی که از ایمیل استفاده میکند، در نظر میگیرید.
تشویق به خرید مجدد
بازاریابی ایمیلی میتواند با ارائه تبلیغات و تخفیفهای ویژه به مشترکین ایمیل شما، خرید مجدد را تشویق کند. همچنین میتوانید با به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند و مرتبط، مانند نکات کاربردیتر در مورد استفاده از محصولاتتان، از بازاریابی ایمیلی برای ایجاد وفاداری مشتری استفاده کنید.
سال گوونز، نویسنده وبساند، میگوید: «افرادی که قبلاً از شما خرید کردهاند اما اکنون از شما خرید نمیکنند، لزوماً از شما بدشان نمیآید. آنها ممکن است فکر کنند که شما بهترین خردهفروش در نوع خود هستید، اما چیزی که نیاز دارند را ندارند که از شما بخرند. طبق تجربه ما، بیش از ۸۰٪ از مشتریان تجارت الکترونیک فقط یک بار خرید میکنند. این تعداد بسیار زیاد است و دلیل اصلی این است که آنها به عنوان مخاطب بازاریابی هدف قرار نمیگیرند.»
چگونه ایمیل به سایر کانالهای بازاریابی سود میرساند
هدفگیری مجدد ایمیلی چیست
بازاریابی ایمیلی همچنین میتواند از اشکال دیگر بازاریابی، مانند رسانههای اجتماعی و تبلیغات پولی، پشتیبانی کند. با قرار دادن لینک به حسابهای رسانههای اجتماعی خود در ایمیلهایتان و تشویق مشترکین به دنبال کردن شما در آنجا، میتوانید ترافیک بیشتری را به صفحات خود هدایت کنید و دنبالکنندگان قابل توجهی ایجاد کنید.
بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریابان فکر میکنند که بازاریابی ایمیلی صرفاً برای افزایش فروش است – اما میتوانید مشتریان خود را نیز به خواندن محتوای مرتبط تشویق کنید. این میتواند به بهبود برند شما و ایجاد اعتماد کمک کند.
مطمئن شوید که تست A/B انجام میدهید.
تست A/B ارسال دو نسخه مختلف از یک ایمیل به بخشی از لیست ایمیل شما و تعیین اینکه کدام نسخه بر اساس نرخ پاسخ مؤثرتر است، میباشد. این یک گام اساسی در بهینهسازی تلاشهای بازاریابی ایمیلی شما و اطمینان از ارسال ایمیلهایی است که به احتمال زیاد منجر به تبدیل میشوند.
این موضوع اغلب توسط بازاریابانی که معتقدند بهترین کار ممکن را انجام میدهند، نادیده گرفته میشود. در واقعیت، بیش از یک راه برای انجام خوب کارها وجود دارد. در تست A/B، شما در حال کشف راهی هستید که در رسیدن به نتیجهای که به دنبال آن هستید، مؤثرتر باشد.
انجام صحیح بازاریابی ایمیلی میتواند منجر به جذب مشتریان بالقوه بیشتر، افزایش فروش و ترغیب به تکرار خرید شود. همه اینها به سود خالص شما میافزاید، بنابراین اگر بازاریابی ایمیلی در حال حاضر تنها بخش کوچکی از تلاشهای بازاریابی شما است، سرمایهگذاری برای تبدیل آن به یک عنصر کلیدی میتواند ارزش داشته باشد.