چرا طراحی تابلو مهم است؟

بسیاری از کسب‌وکارها از تابلوها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند، چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتال. مشخص شده است که تابلو بخش مهمی از استراتژی بازاریابی یک کسب‌وکار است زیرا برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می‌شود. تابلوها مشتریان را جذب می‌کنند، مشتریان بالقوه را جذب می‌کنند و مشتریان فعلی را حفظ می‌کنند.

ماندگار : انواع مختلفی از تابلوهای تجاری در بازار موجود است. تابلوهای تجاری برای اهداف مختلفی مانند فروش، تبلیغات و ترویج استفاده می‌شوند. این تابلوهای تجاری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند که الزامات یک هدف خاص را برآورده کنند. به عنوان مثال، یک فروشگاه خرده فروشی باید تابلوی بزرگی داشته باشد که از فاصله دور به راحتی خوانده شود.

به طور مشابه، یک رستوران باید تابلوی بزرگی روی پشت بام یا بیرون ساختمان داشته باشد تا مشتریان را تبلیغ و جذب کند. به طور مشابه، یک بیمارستان برای دسترسی به بیماران به تابلویی در جاده نیاز دارد.

یک کسب‌وکار می‌تواند از تابلوهای دیجیتال برای نمایش تبلیغات و آگهی‌ها استفاده کند. تابلوهای دیجیتال برای اطلاع‌رسانی به عموم در مورد رویدادهای آینده استفاده می‌شوند و می‌توانند در کنار سایر اشکال رسانه مورد استفاده قرار گیرند.

تابلوها بسته به هدف تابلو می‌توانند ایستا یا پویا باشند. تابلوهای ایستا شامل تابلوی بیلبورد، پوستر و تابلوی نمایش هستند. تابلوهای پویا شامل تابلوهای چشمک‌زن و بیلبوردهای چرخان هستند. تابلوی ایستا روشی جذاب و ارزان برای تبلیغ و جذب مشتری است. تابلوی ایستا در یک موقعیت ثابت نمایش داده می‌شود و برای مدت طولانی در همان مکان باقی می‌ماند.

هدف از تابلوی ایستا، جذب مشتریان به یک مکان خاص است. به عبارت دیگر، از آن برای ارائه اطلاعات در مورد مکان کسب و کار استفاده می‌شود. به عنوان مثال، یک هتل برای جذب مشتری به تابلویی در نزدیکی ورودی نیاز دارد.

از سوی دیگر، یک تابلوی پویا برای جذب مشتری و اطلاع‌رسانی به آنها در مورد رویداد استفاده می‌شود. معمولاً برای جلب توجه و تشویق مردم به بازدید از یک مکان خاص استفاده می‌شود.

تابلوهای تجاری عنصر اساسی هر کسب و کاری هستند. همانطور که قبلاً ذکر شد، از آنها برای جذب مشتری و اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های کسب و کار استفاده می‌شود. بنابراین، یک کسب و کار باید تابلویی را انتخاب کند که برای کسب و کار مناسب باشد. یک کسب و کار همچنین باید قبل از خرید تابلوی تجاری عوامل مختلفی را در نظر بگیرد.

لینک مفید : چگونه تبلیغات دروغین مصرف‌کنندگان را گمراه می‌کند

الزامات قانونی و ملاحظات مربوط به مجوز

درست است، این چیزی است که هیچ کس تا زمانی که خیلی دیر نشده در مورد آن صحبت نمی‌کند. شما نمی‌توانید هر تابلویی را هر کجا که دوست دارید نصب کنید. شوراهای محلی قوانینی دارند و باور کنید، شما نمی‌خواهید از راه سخت از آنها مطلع شوید.

بیشتر مناطق برای تابلوهایی با اندازه بزرگتر از یک اندازه خاص، نیاز به مجوز برنامه‌ریزی دارند. ما در بسیاری از مناطق در مورد هر چیزی بزرگتر از حدود ۰.۳ متر مربع صحبت می‌کنیم. برخی از شوراها سخت‌گیرتر از سایرین هستند، به خصوص در مناطق حفاظت‌شده یا مراکز شهر.

اگر چیزی سنگین را روی دیوار نصب می‌کنید، مقررات ساختمانی وارد عمل می‌شوند. باید ثابت کنید که سازه می‌تواند از پس آن برآید. هیچ‌کس نمی‌خواهد تابلو روی سر کسی بیفتد و ادعاهای بیمه مسئولیت زیبا نیستند.

قانون برابری ۲۰۱۰ الزامات دسترسی برای تابلوهای تجاری را تعیین می‌کند. تابلوهای شما برای مشتریان کم‌بینا به نسبت کنتراست مناسب نیاز دارند. اگر یک کسب‌وکار عمومی هستید، ممکن است برای تابلوهای خاص به خط بریل نیز نیاز داشته باشید.

انواع تابلوها و کارکردهای آنها

وقتی صحبت از تبلیغات می‌شود، سه نوع تابلو وجود دارد: بصری، شنیداری و لمسی. هر کدام برای جلب توجه به یک محصول استفاده می‌شوند و همه آنها به صورت ترکیبی کار می‌کنند.

تابلوهای بصری همان چیزی هستند که ما می‌بینیم و شامل انواع بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات مجلات و سایر نمایش‌های بصری می‌شوند. تابلوهای بصری می‌توانند بسیار مؤثر باشند و رایج‌ترین شکل تبلیغات هستند.

تابلوهای شنیداری همان چیزی هستند که ما می‌شنویم، مانند زنگوله، جلوه‌های صوتی یا موسیقی، و معمولاً همراه با نمایش‌های بصری استفاده می‌شوند. تابلوهای شنیداری همچنین می‌توانند بسیار مؤثر باشند و معمولاً در تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌شوند.

تابلوهای لمسی همان چیزی هستند که ما احساس می‌کنیم و اغلب به آنها تابلوهای “درون خود” می‌گویند. به عنوان مثال، اگر بوی خوشمزه‌ای را حس کنید، احتمالاً نمی‌توانید در برابر آن مقاومت کنید. تابلوهای لمسی در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای جذب مشتری استفاده می‌شوند و به ویژه برای محصولاتی مانند آب نبات، گل، لباس و غذا مؤثر هستند.

این سه نوع تابلو فقط گاهی اوقات با هم استفاده می‌شوند، اما هر کدام جایگاه خود را دارند. یک بیلبورد از نظر بصری جذاب است اما در فروش خدمات دیجیتال یا یک شرکت تشییع جنازه جدید بی‌اثر است. یک تبلیغ تلویزیونی برای فروش خودرو مؤثر است، اما می‌تواند برای تبلیغ لباس، مبلمان یا هر چیز دیگری که در محل فروخته می‌شود بهتر باشد. در یک فروشگاه، کمی پیچیده‌تر است. مردم ابتدا متوجه بوها و نور می‌شوند، جایی که تابلوهای لمسی وارد می‌شوند.

می‌توان فقط با استفاده از تابلوهای بصری برای تبلیغ یک محصول، از این مشکل خلاص شد، اما احتمال بیشتری وجود دارد که بخواهید از برخی از انواع دیگر تابلوها استفاده کنید. به عنوان مثال، وقتی صحبت از تبلیغات می‌شود، احتمالاً سعی نمی‌کنید در یک تبلیغ تلویزیونی آب نبات و گل بفروشید، اما ممکن است سعی کنید آن را در خیابان، سوپرمارکت یا مرکز خرید بفروشید.

لینک مفید : دلیل اهمیت بازاریابی دیجیتال

تفاوت بین تابلوهای سنتی و دیجیتال

هم تابلوهای دیجیتال و هم تابلوهای سنتی پیام ثابتی را به رهگذران ارائه می‌دهند و ابزارهای عالی برای تبلیغ یک برند یا کسب و کار هستند. هر دو تابلو از گرافیک، متن و نور یا حرکت برای جلب توجه استفاده می‌کنند.

تابلوهای سنتی، نسخه سنتی تبلیغات در فضای باز هستند. این تابلوها معمولاً از صفحات تخت بزرگ یا پنل‌های وینیل نصب شده روی دیوار تشکیل شده‌اند. اگرچه مؤثر هستند، اما این فرآیند می‌تواند پرهزینه باشد و برای تازه نگه داشتن وینیل، نیاز به نگهداری دارد.

تابلوهای دیجیتال، تابلوهایی هستند که به کامپیوتر متصل می‌شوند. پیام‌ها و تصاویر از طریق نرم‌افزار برنامه‌ریزی می‌شوند و پس از فشار دادن یک دکمه روی تابلو ظاهر می‌شوند. تابلوهای دیجیتال همه‌کاره و مقرون‌به‌صرفه هستند. می‌توانید آنها را مرتباً تغییر دهید تا با فصل، تبلیغات و رویدادها سازگار شوند.

برنامه‌نویسی تابلوهای دیجیتال علم پیچیده‌ای نیست، اما نکاتی وجود دارد که باید بدانید. اکثر سیستم‌ها از نرم‌افزار مبتنی بر ابر استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد محتوا را از طریق تلفن یا رایانه خود به‌روزرسانی کنید. می‌توانید پیام‌های مختلفی را برای ساعات مختلف روز برنامه‌ریزی کنید، که برای رستوران‌هایی که منوی صبحانه را صبح و غذاهای ویژه شام را شب نمایش می‌دهند، عالی است.

مدیریت محتوا زمانی اهمیت پیدا می‌کند که چندین سایت را اداره می‌کنید. شما به نرم‌افزاری نیاز دارید که اندازه‌ها و جهت‌های مختلف صفحه نمایش را بدون نیاز به طراحی مجدد همه چیز، مدیریت کند. برخی از سیستم‌ها به شما امکان می‌دهند داده‌های زنده مانند آب و هوا، اخبار یا فیدهای رسانه‌های اجتماعی را برای تازه نگه داشتن محتوا دریافت کنید.

چگونه می‌توانم تصمیم بگیرم کدام تابلو برای من مناسب است؟

یک تابلوی دیجیتال می‌تواند برای هر کسب و کار یا رویدادی به خوبی کار کند. با این حال، اگر می‌خواهید پیام بزرگتر و سنتی‌تری داشته باشید، تابلوهای سنتی بهترین انتخاب را ارائه می‌دهند. تابلوهای سنتی بسیار ارزان‌تر هستند و می‌توانند بیشتر از نسخه‌های دیجیتال دوام بیاورند. تابلوهای دیجیتال برای تأمین انرژی فناوری به برق اضافی نیاز دارند و هزینه تابلو بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید آن را تغییر دهید.

یک تابلوی دیجیتال می‌تواند به طور مؤثرتری توجه مردم را نسبت به یک تابلوی سنتی جلب کند. نکته کلیدی، برنامه‌ریزی پیام مناسب برای برند شماست. اضافه کردن چند تصویر به تابلو، مانند لوگوی شرکت، وب‌سایت یا تصاویر محصول خود را در نظر بگیرید.

بهترین تابلو برای کسب و کار شما به اندازه، مکان و بودجه بستگی دارد. اگر یک کسب و کار یا رویداد کوچک هستید که فقط به یک یا دو تابلو نیاز دارد، یک تابلوی دیجیتال می‌تواند گزینه خوبی باشد. با این حال، اگر به بیش از تعداد انگشت شماری تابلو نیاز دارید، باید یک تابلوی سنتی را در نظر بگیرید.

لینک مفید : اصول اساسی بازاریابی پایدار

طراحی تابلو

یک طراحی تابلو عالی باید خوش‌ساخت و از نظر بصری جذاب باشد، اما استفاده از فضا مهم‌ترین جنبه یک طراحی تابلوی موثر و چشم‌نواز است.

قانون اساسی برای طراحی تابلوی موثر و چشم‌نواز این است که پیام شما باید در مرکز تابلو باشد. مطمئن شوید که تابلوی شما ساده و تنها با چند کلمه است. تابلو فقط باید شامل اطلاعات ضروری باشد، بنابراین باید بین گنجاندن جزئیات کافی برای جذب مخاطب هدف و مختصر و خوانا نگه داشتن متن، تعادل برقرار کنید.

ببینید، فونت‌ها بیش از آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند اهمیت دارند. شما چیزی می‌خواهید که از فاصله حداقل ۹ متری قابل خواندن باشد، به این معنی که فونت‌های sans-serif مانند Arial یا Helvetica بهتر از فونت‌های فانتزی هستند که از نزدیک زیبا به نظر می‌رسند اما از دور به خطوط موج‌دار تبدیل می‌شوند.

قانون کلی این است که به ازای هر ۱۰ فوت فاصله دید، یک اینچ ارتفاع حروف افزایش یابد. بنابراین اگر افراد تابلوی شما را از فاصله ۵۰ فوتی می‌خوانند، حداقل به حروف ۵ اینچی نیاز دارید. از این کوچکتر انتخاب نکنید، وگرنه پولتان را هدر می‌دهید.

طراحی تابلوی چشم‌نواز باید جذاب باشد، اما به یاد داشته باشید که از مؤثر بودن آن اطمینان حاصل کنید. به خاطر داشته باشید که نمی‌خواهید تابلوی خود را آنقدر شلوغ کنید که حواس بیننده را پرت کند، و باید تصمیم بگیرید که آیا طرح تابلوی شما برای اندازه منطقه‌ای که می‌خواهید آن را قرار دهید، خیلی بزرگ است یا خیر.

وقتی صحبت از تابلوی شما می‌شود، چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

طراحی تابلوی شما باید با چیزی از دهه ۱۹۶۰ یا ۱۹۷۰ متفاوت باشد. یک تابلوی خوب طراحی شده، تصویری حرفه‌ای و مدرن را منتقل می‌کند که منعکس کننده استراتژی بازاریابی فعلی کسب و کار شما است. می‌توانید با فونت‌های ساده و پالت رنگی مناسب به این هدف برسید.

مراقب باشید که تابلوی خود را در سطح معقولی روی تابلوی خود قرار دهید، در غیر این صورت برای خواندن آن به کمک نیاز خواهید داشت. به دنبال تابلوهایی باشید که در ارتفاعی نصب شده‌اند که دید کافی را فراهم می‌کنند. مطمئن شوید که تابلوی شما قابل کنترل است. مطمئن شوید که تابلو به اندازه کافی بزرگ است تا پیام شما و اطلاعات تماس لازم، مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل و ساعات کار را در خود جای دهد.

همچنین باید محل قرارگیری تابلوی خود را در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل، باید از قرار دادن آن در یک جاده شلوغ یا نزدیک یک خیابان شلوغ خودداری کنید زیرا این کار دیدن تابلوی شما را برای رانندگان دشوارتر می‌کند و همچنین باید با سر و صدا و دود اگزوز ناشی از عبور خودروها مقابله کنید.

باید در مورد محل قرارگیری تابلوهای خود گزینشی عمل کنید. بهتر است آنها را به صورت استراتژیک قرار دهید تا از مسافت‌های طولانی دیده شوند. اگر در گوشه خیابان یا در یک پارکینگ می‌فروشید، تابلوها باید طوری قرار داده شوند که برای افرادی که از آنجا عبور می‌کنند قابل مشاهده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه